florida - del ett

började med frukost på Arlanda väldigt tidigt på morgonen. på bilden är min mobilgalna familj
Resan gick bra.väldigt långtråkig dock. filmerna funkade inte så vi fick nöja oss med spel och varandra. men det funkade det med.
när vi kom fram väntade en vänta på åtta timmar på chicagos flygplats. Den tiden ägnades åt att fika på Starbucks och sova.
efter yttligare två timmar på ett flygplan till Florida och en bilresa på en timma var vi framme på hotellet. Vi fick nyckeln till vårt rum och packade upp. Somnade väldigt snabbt den kvällen.
dag ett började med en tur till stranden. underbart varmt och otroligt skönt att sola. Bränna fick jag snabbt. PÅ eftermiddagen åkte vi till ett ställe med massa små affärer och en stor surf-shopp. mycket sådant där och super mysigt. Vi gick runt där och tittade resten av dagen. Till middag åt vi på en restaurang vid namn bubba-gump, baserad på filmen Forest Gump. Jätte gott, en av mina favoriter.
dag två, alltså jul afton börjades med frukost på waffle-house. Underbart gott. Sedan begick vi oss till en gigantisk outlet med massa märkes affärer. Där började vår shopping. På kvällen åt vi och bosatte oss lite mer i vårt rum.
dag tre börjades med att de delfiner utanför hotellet. riktigt häftigt. Sedan gick vi ner till stranden och solade hela dagen. På kvällen gick vi till en restaurang och åt.
dag fyra ägnades åt shopping. Hela dagen gick vi runt i ett jätte stort shopping center med många favorit affärer. Vi avslutade dagen med tacos och munkar.
dag fem åkte vi norr ut. Vi hamnade i ett jätte mysigt område. Shoppade lite när och sedan gick vi till den underbara stranden och tittade på solnedgången. Bland det vackraste jag sett.