gillar nya blogg.se startsidan

Med ett leénde på läpparna ligger jag med en godis påse i sängen och kollar på Jersey Shore. Ska inte avslöja vad som händer. Idag efter skolan åkte jag, Julia och Cajsa till boländerna. Köpte godis på en choklad butik jag inte minns namnet på och sedan tog vi en tur till Media Markt. Efter det gick vi vidare till Max och vi alla käkade pommes frittes. Värt! När jag kom hem var jag med sanna och julia ett tag. Ha en bra kväll, puss

onsdag

Tjenare! Sitter i sängen och kollar bloggar. På något sätt känns livet som att det är på topp. Ingen aning varför, men det känns bara så. Ganska bra! Satt kvar ett tag efter skolan och pluggade och sen åkte jag raka vägen hem. Sen dess har jag bara ätit och kollat bloggar som sagt. Men ha en bra kväll så ses vi. puss
bästis

shopping

tisdag 24 januari

Hej! Nyttiga astrid sitter bakom skärmen. Började dagen med en portion havre-gryns-gröt. Springtur till bussen. Halva talriken mat, halva sallad. Föreläsning om droger. (drick aldrig redbull....tips om du inte vill få blodproppar och dö). Åkte till Gräby med linnea, julia och cajsa. Shoppade och åt sallad till middag. Åkte vidare till friskis&svettis redo för ett fuego pass. sjukt roligt och jobbigt. ett hett tips till er alla! Köpte vindruvor och åkte hem och bloggade. Ligger just nu i sängen och kollar på film och äter vindruvor. puss

shopping in Florida

MOAHAHA..har ni ont i nacken?

sorry for party rocking

Hej! Sorgligt med måndag. Men började i alla fall min dag med att köra en rush till bussen...med mamma hack i häl haha. Kom till skolan och gjorde det gamla vanliga. pluggade, åt, pluggade. Efter skolan åkte jag hem och pluggade. Sanna kom på besök en stund. Trevligt trevligt. Sitter nu och kollar på film. puss
dagens klädsel: linne - någonstans i usa(kommer inte ihåg butiken)
jeans - levis
skor - convers

florida - del tre

dag nio spenderades som många andra dagar på stranden. På kvällen åkte vi till min favorit restaurang Bubba Gump. Underbart
Dag tio började med en härlig frukost på waffle house. Efter det åkte vi vidare till gallerian och shoppade upp våra sista dollar. Vi fixade även manikyr (akryl-naglar). På kvällen åkte vi och åt på restaurang och firade den sista kvällen i det underbaraste landet i hela världen.
Dag elva, den sista. Vi åkte till flygplatsen och fixade allt som skulle fixas där. Körde på frukost från Starbucks. Åtta timmars flygning väntade och jag var allt annat än glad att lämna usa.
Vi kom hem på morgonen onsdag den fjärde. Eftersom att tids skillnaden är så stor blir det lite knas med dagar och sådant. men nu har ni i alla fall fått sen min underbara resa till USA som jag alltid kommer minnas. Redan efter första dagen kände jag mig som hemma, och ville mer än allt annat stanna när sista dagen var kommen. Landet överraskade mig totalt. Värmen, kulturen, allt underbart trevligt folk och mycket mer. Hoppas jag kommer tillbaka snart, väldigt snart.

fint folk kommer alltid försent

I lördags vid klockan två tog jag bussen till Jazze. Vi gick och köpte godis och skulle hyra film. Som dock inte går så bra utan leg. När vi kom tillbaka åt vi mat och kollade på film. Vid halv ett åkte vi till vänge för hopp om fest. När vi kom var tyvärr det roliga slut. men vi bjöds på en chill kväll med trevligt folk. När vi kom hem till mej snackade vi ett tag och satte sedan igång en film, som vi båda somnade till.
Vi vaknade idag väldigt trötta. Vet inte hur vi fick dagen gå så fort. Men vi kollade i alla fall på the last song, som är den bästa filmen någonsin. Gjorde inte så mycket mer känns det som.  Jazze har precis åkt hem och jag väntar på mat. puss
tre dåliga mobilbilder från helgen

girls just wanna have fun

I fredags åkte jag som sagt till Amanda med Theres. Länge sen vi träffades alla tre så mycket prat blev det. Vi tio tiden började vi fixa oss för att gå ut i kylan och fota. Vi tog med oss massa saker ut i skogen och satte igång. Kylan tog tillslut över och vi bestämde oss för att g in, tidigare än planerat. När vi kom in gjorde vi varm choklad och slog oss ner framför Vampire Diaries. Riktigt bra avsnitt. Föräldrarna kom och hämtade mej vid tolv tiden. Somande direkt när jag kom hem.
två bilder. fler kommer när jag fått dom

Hihi

Hej alla sötisar på Astrids blogg!
Vi är hemma hos Amanda och ska kolla på vampire diaries :D puss och kram från Theres

just hold on, don´t go anyway

Hejhej!
Skolan gick so vanligt, rätt så bra med segt. Efter skolan tog jag mej hem i en proppad buss. Hatar det!
Nu ska jag kolla på nya avsnittet av Jersey shore och förra veckans avsnitt av the vampire diaries. Sen ska jag hem till amanda och koll på det nya avsnittet, med theres. ha en bra fredags kväll. puss
favisarna

igår

Hejhej. Igår vid tolv tiden åkte jag och mamma in till stan med med tomma magar redo för utvecklingssamtal. Vi stannade på wayne's coffee för en frulle. Riktig lyx! Efter frukost och utvecklingssamtal åkte jag hem till Julia för att plugga lite. Senare gick jag vidare till Sanna. Kom hem tid tio tiden och la mej och kollade på film.
mamma...hon kan hon

torsdag 19 januari

Hejhej! Idag var det den första riktiga skoldagen efter jullov. Ingen speciellt med det. Efter skolan tog jag, Julia och Cajsa en fika på stan. Jätte mysigt. Cajsa följde sedan med hem till Vänge, för att umgås lite. Trevligt det! Både Julia och Cajsa åkte precis hem, och nu ska jag titta på de nya avsnitten av The Vampire Diaries och Jersey Shore. Underbart! Ha en bra kväll. puss

hos julia

Hej! Sitter hemma hos Julia och pluggar. Idag har jag pluggat lite och kollat på film. Vid fem åkte jag hem till Julia och åt, och började med pluggandet. Inte så mycket mer med det. puss
Och anledningen till att jag kan blogga är för att jag ä inne på Julias internet.
söndags i bilder

florida - del två

Dag sex åkte vi till en strand längre ner i Florida. Väldigt fint. När vi hade solat färdigt åkte vi in till den staden, vid namn Napels. Vi gick runt där hela eftermiddagen och påväg hem stannade vi och åt mat.
Dag sju, dagen före nyårsafton åkte vi till piren i St.Petersburg där vi firade nyårsafton. Vi bokade bord på restaurang och åt glass. Efter det åkte vi och shoppade och noppade även ögonbrynen och fixade pedikyr.
En underbar nyårsafton på bilderna. Dag åtta var det som sagt nyår. Vi solade och badade på förmiddagen, sen gjorde vi oss i ordning och åkte till piren. Där vi åt och kollade på raketerna. Fantastiskt. Och i samma ögonblick var även 2011 slut, och 2012 hade börjat.

Åååhhh...

Hej! Kom på att det var surfen på mobilen som började fungera när jag kom hem, inte wifi. Så internet funkar fortfarande inte, och jag kan inte blogga från datorn där jag har alla bilder och så. Men dom har börjat jobba på felet så bilder och allt sånt kommer när det funkar. Puss

Jag och min underbart charmiga bästis!

Tillbaka

Hej! Varför uppdateringen har stått på zero denna veck är för att jag vart i Falun, och sen har internet inte fungerat ett dugg. Men nu är jag hemma och internet funkar som det ska. Ikväll uppdaterar jag Florida del 2, veckan i Falun och kanske även lite bilden på vad jag fick med mej hem ifrån Florida. Hörs, puss

Åh, saknaden är stor

florida - del ett

började med frukost på Arlanda väldigt tidigt på morgonen. på bilden är min mobilgalna familj
Resan gick bra.väldigt långtråkig dock. filmerna funkade inte så vi fick nöja oss med spel och varandra. men det funkade det med.
när vi kom fram väntade en vänta på åtta timmar på chicagos flygplats. Den tiden ägnades åt att fika på Starbucks och sova.
efter yttligare två timmar på ett flygplan till Florida och en bilresa på en timma var vi framme på hotellet. Vi fick nyckeln till vårt rum och packade upp. Somnade väldigt snabbt den kvällen.
dag ett började med en tur till stranden. underbart varmt och otroligt skönt att sola. Bränna fick jag snabbt. PÅ eftermiddagen åkte vi till ett ställe med massa små affärer och en stor surf-shopp. mycket sådant där och super mysigt. Vi gick runt där och tittade resten av dagen. Till middag åt vi på en restaurang vid namn bubba-gump, baserad på filmen Forest Gump. Jätte gott, en av mina favoriter.
dag två, alltså jul afton börjades med frukost på waffle-house. Underbart gott. Sedan begick vi oss till en gigantisk outlet med massa märkes affärer. Där började vår shopping. På kvällen åt vi och bosatte oss lite mer i vårt rum.
dag tre börjades med att de delfiner utanför hotellet. riktigt häftigt. Sedan gick vi ner till stranden och solade hela dagen. På kvällen gick vi till en restaurang och åt.
dag fyra ägnades åt shopping. Hela dagen gick vi runt i ett jätte stort shopping center med många favorit affärer. Vi avslutade dagen med tacos och munkar.
dag fem åkte vi norr ut. Vi hamnade i ett jätte mysigt område. Shoppade lite när och sedan gick vi till den underbara stranden och tittade på solnedgången. Bland det vackraste jag sett.

femte januari

Hej!
Idag vaknade jag vid elva. Duschade och gjorde i ordning mig. Vid halv ett kom min saknade favorit Sanna. Vi åkte till maxi och käkade på donken. Tog även en tur till ÖB och Rusta. När vi kom hem degade vi i våra nya tofflor vi införskaffade oss från ÖB. sjukt bra köp haha! Nu tänkte jag lägga upp lite bilder. puss

time for a movie

Jag pallar inte ladda upp bilderna från resan. Ska kolla på en film med en av mina favoriter Selena Gomez och sedan försöka sova. puss

något värt att dissa: rubriker

Chattar med sanna. Kollar på massa olika repriser av tv-program och har så jäkla tråkigt. Eftersom att jag sov till fyra idag så är jag inte allt trött. Ska ladda över alla bilder till datorn och så får vi se om jag lägger upp några. puss
random bild

home

Hej på er!
Landade i Sverige vid halv åtta i morse. Vi tog en taxi hem på dirren och jag la mig och sov direkt. Gick upp vid fyra och startade datorn jag saknat grymt mycket. Kollade på Elsas värld som jag missat några avsnitt av och sitter nu och lyssnar på min favorit och uppdaterar mig om vad som hänt runt om i Sverige (bloggar). Imorgon ska jag träffa favvot Sannapanna som jag saknat sjukt mycket. Laddar upp bilder och så en annan dag, men jag lovar att de kommer. puss ha en underbar kväll
image description
åh, jag skanar redan det underbara landet. tror denna resan vart det bästa jag vart med om, seriöst